hittarecept.se

Julgodis

Tja! Hur har ni det? Laddar ni upp inför första advent på söndag? Det gör jag kan jag säga, har väntat på detta sååå himla länge! Julen är verkligen det absolut bästa bästa bästa som finns. Jag har hållit mig från att inte lyssna på alla julsånger nu under hösten, men nu kan jag inte vänta längre. För att få ännu lite mer julstämning så har jag bakat lite julgodis idag, och detta receptet är hur enkelt som helst, endast tre ingredienser! 
 
  • 4 bitar Mars 
  • 90 g smör
  • 50 g rice crisps 
 
Gör så här:
 
Hacka marsen. 
 
Smält smöret tillsammans med marsen i en kastrull, på låg värme. Det får inte brännas i botten! 
 
Blanda sedan i rice crispen och forma små bollar med hjälp av två skedar på bakplåtspapper. Låt stelna, helst på något kallt ställe. Hur stora man vill att godisarna ska bli får man bestämma helt själv! Själv tycker jag det är bäst att göra lite olika storlekar, eftersom alla kanske inte vill ha jättestora bitar, medans vissa kanske vill ha lite större. 
 

Kommentera här: